tisdag 6 januari 2009

Begäran!

.
I min ålderdom begär jag att:


  • Ha tillgång till duktiga assistenter arbetar för mig under dygnet alla timmar, Läkare, psykologer och sjukgymnaster som besöker och gör det bästa för mig dagligen.

  • Sagostund och Taktil stimulering ska erbjudas mig varje dag.

  • Jag ska få höra live musik under jämna mellanrum.

  • Jag ska få den bästa tänkbara sjukvården och få fungerande läkemedel som inte är testade på djur.

  • Jag ska få äta mig mätt på schyst och god fullvärdig vegansk och ekologisk kost vid varje måltid.

  • Mina assistenter ska vara människorättsaktivister- och/eller djurrättsaktivister som gillar att arbeta ideellt men när de arbetar för mig ska de få lön så att de klarar av att fortsätta arbeta ideellt.

  • Att jag ska få bo i en tillfredställande, lugn och kärleksfull miljö nära naturen men att det ska vara enkalt och billigt för besökande att komma och hälsa på om jag vill.

Om dessa krav ej godkänns begär jag åtminstone att den som uppfyller min sista och högsta önskan med att hjälpa mig att dö ej ska straffas för det. Med andra ord att det ska vara lagligt med aktiv dödshjälp!

.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tycker att det ska vara en självklarthet att man ska vårdas i slutet med medmänsklighet

att man också ska ha rätt att bestämma över sitt liv

men också att när man blir gammal och dement t ex så ska medmänskligheten finnas där och man ska inte bara bli ett paket som måste 'vårdas'