torsdag 2 april 2009

Kunde du inte ha gjort abort?

.
Den livströtta och dödsjuke damen frågade:

Mor min kära däruppe i himmelen, kunde du inte ha gjort abort när du då i tonårsåldern blev gravid och väntade mig. När jag nu tvingas i obeskrivlig smärta utstå mina sista dagar som i övrigt känns som år ser jag hela mitt liv som en ända stor kränkning. Jag har alltid varit tacksam livet men nu avskyr jag det. För var dag som går och jag nekas till hjälp att dö blir mina fina minnen av livet allt mer meningslösa.
.
.
Ska det behöva vara så att någon önskade att de inte hade blivit födda? Det tycker iallafall inte jag! Man ska inte behöva göra abort för att man är rädd att sitt barn någon gång ska vilja dö och inte få den rättigheten. Livet är okränkbart, därför är jag för aktiv dödshjälp!
.

Inga kommentarer: