torsdag 6 november 2008

Underbara själar

.
Själar ivriga på rad, väntar på att få vara liv i små barn
Själar som strålar och som vill leva och känna doften av kärleken
Jag välkomnar livet, jag välkomnar er. Jag välkomnar er till livet
Kära barn ni får också vara med

Själar i heliga kroppar, lyckliga för att få vara med
Själar som älskar och som känner och som sprider omkring sig energi
Vi har våra liv, vi har varann. Jag älskar att livet ha fört oss till varann
Älskade jordevän, jag kan inte låta bli att le

Själar som fått lämna, detta jordeliv, får nu vila i fred
Själar som drömmer och samlar energi och flyger dit vinden bär
Jag ser alla öden, därför hedrar jag döden.
Jag vill verkligen befria alla fängslade själar.
Underbara liv, dess kärlek kommer världen för alltid att se

.
.

1 kommentar:

Anonym sa...

En mycket vacker dikt - och vad mer är: Det är precis så det är ;)